Sidor

fredag 11 november 2011

Kreativ kväll på Stämpelfabriken

Igår var det kurs på Stämpelfabriken här i Malmö. Härliga L8 höll hov och vi fick göra 3 roliga saker. 1 korg, en after eight automat och en origami ask. När man först ser dem ser de jättesvåra ut att göra och man tänker...hjälp (!) hur ska jag få ihop detta. Men när man väl får L8'as tydliga skisser och guidas steg för steg så vipps...är man klar!

Här kommer först origami asken
Jag dekorerade klart den imorse. God Jul stämpeln är Skogstokig och pepparkaksgubbarna på tagen QK.

Alster nr 2 var en liten korg
Kommer göra några till i jul, perfekt att ha med sig som värdinnegåva!
Sist men inte minst en after eight automat
Chokladstämpeln är Skogstokig.

Tack för igår L8, Miia och Johan. Som alltid, jättetrevligt!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Vad fina dina alster blev!
Askar och förpackningar kan van väl aldrig få för många av?
Kul att det inte är "köpe" när man ger bort något.
Ha en skön helg
Kram

Stämpelfabriken sa...

Tack själv Soulsister, underbart med så kreativa deltagare! Dina alster blev ju ännu snyggare när du "pimpat" färdigt dom hemma.
Skön helg önskar vi dig:)

L8 sa...

Vad fint det blev när du dekorerat klart dina alster!! Det är alltid lika inspirerande med deltagare som suger i sig allt jag säger ;) hahaha
Själv målade jag vår entréhall långt in på natten när jag kom hem för att hinna stryka 3 lagret på förmiddagen så hallen skulle vara klar innan gästerna kom på fredagskvällen...och egentligen ville jag bara fortsätta pyssla :)
Ha en underbar helg i solskenet!!!!!
Kramisar

Lena sa...

Vad fina saker du gjort! Fick mig ett litet gott skratt när jag såg den sista bilden med AfterEight-automaten... När min bror och jag snodde AfterEight när vi var små så lämnade vi alltid pappret. Precis som om det inte skulle märkas att själva chokladen var borta... Men då hade ju inte en sån här automat funkat, för då hade ju nästa man bara fått ett papper :) Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...