Sidor

onsdag 9 juni 2010

Släkten från USA mitt ute i Skånska skogarna

Igår begav jag och lilla familjen oss mitt ut i de Skånska skogarna för att träffa delar av familjegrenen som emigrerat till USA. Min pappas kusin med make för att vara exakt. Jag och Inga-Lill har hållt kontakten i över 15 år vilket jag är väldigt glad över. Nu mera har jag även kontakt med hennes barn via Facebook, mest då med Christina den äldsta dottern. Vi är rätt lika hon och jag :)

Fick med mig systeryster med familj och vi hade en helkväll uppe i stugan i Lerjevallen. Synd att tiden bara försvann för oss, barnen var trötta och vi skulle alla upp tidigt idag. Nästa gång har vi bestämt att träffas längre, kanske i USA?


Jag och Inga-Lill (pappas kusin)


Färgglad trio, jag, Inga-Lill o gravida systeryster


Mitt lilla (numera stora) mirakel


Älsklingen vid Lerjevallen

Så nu planeras en resa till USA, maken fick blodad tand efter inbjudan igår :)

5 kommentarer:

S sa...

Ja, åk till USA. Jag var skeptisk innan min sambo övertalade mig att åka dit (för en massa år sen). Vi reste runt i åtta veckor och det var otroligt kul!

Chris_P sa...

Er pojke är så himla lik Johan som i sin tur börjar mer o mer bli lik sin bror :-)

ullis sa...

Det låter ju jättekul med ett besök i USA! hoppas ni får till det. Så lika du och din syster är!

Lena sa...

Kul med släkt i USA! Alltid bra att ha någonstans att bo när man åker dit :) Vart kommer de ifrån? Kram

Evas Pyssel sa...

Jösses så lika ni är, du och din syster. Roligt med sådana besök !!! Ha det gott ! // Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...