Sidor

onsdag 8 juni 2011

Tagliatelle med lövbiff, svamp, fetaost och soltorkade tomater


Igår blev det lite av ett "tager vad man haver"-matlagning här hemma. Lövbiffen hade jag först tänkt göra rullader på men sonen var sugen på pasta så, så fick det bli.
Jag vet att vissa vill ha exakta mått på mängd och så....men jag mäter ju aldrig, så jag ska försöka uppskatta mängden:
Lövbiffen:
Hacka champinjoner (valfri mängd, jag gillar svamp och öste i en hel del) och fräs i smör med rikligt med vitlök. Peppra efter smak. Lägg åt sidan i en annan panna.
Strimla lövbiff (jag hade ett paket med 600g) och fräs upp med chilipulver, paprikapulver och aromat.
Blanda i champinjonerna, häll på 1 litet pkt milda matlagningsgrädde (4%) samt 1 burk av Skånemejeriers fraiche fetaost och soltorkade tomater. Låt puttra upp. Klipp i några soltorkade tomater, smaka av. När lite av vätskan puttrat bort, häll på ytterligare milda matlagningsgrädde (ca ½ pkt). Låt puttra under tiden pastan kokar upp.
Sonen åt 2 portioner även om han pillade bort svampen, men man kan ju inte ha alla rätt ;)
Kanske ett middagstips?

3 kommentarer:

Lena sa...

Låter jättegott om man bortser från fetaosten, som jag har lite svårt för. Men man kan ju ha creme fraiche och soltorkade tomater var och en för sig? Eller?

Kram

Chris_P sa...

Ser sååå gott ut!!!

Unknown sa...

Låter mumsigt minus soltorkade tomaterna då.. kan tänka mig att jag gillar det i fraichen, men inte de inlagda du klippte i. Sugen blev jag i alla fall.. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...