Sidor

lördag 9 januari 2010

Lite rosa touch på tillvaron behövs när man är världens sämsta mamma

Vilken morgon! Ibland skulle jag vilja lägga ut en annons på blocket som lyder så här:
Obstinat 7 åring säljes omgående. GRATIS mot avhämtning!

Hur man än sliter sitt hår och gör det som är "rätt" så sitter man ändå sen med känslan av att vara världens sämsta mamma. När barn kommer upp i den åldern som sonen är i så besitter de också den fantastiska förmågan att med ord kunna såra en något så in i Norden. Men både jag och maken är av samma åsikt att har man påbörjat en "fajt" om en sak så får man fullfölja den. Hur jävla mkt det än svider i hjärta och sinne. Var jag lika jävlig när jag var i hans ålder? Var jag verkligen det?
Vill ju gärna tro att det inte var så.....
Det är precis som att förmågan att lyssna har försvunnit helt och hållet. Att det enda tonläge han kan kommunicera på är flera decibel högre än resten av stadens invånares. Förvisso är det bra att ha en egen vilja och kunna stå för den. Naturligtvis vill vi han ska växa upp att bli en självständig kille med skinn på näsan, men någon måtta får den va på eländet!

Så nu fick jag kräkt av mig lite....
För att lägga lite balsam på min sargade mamma-känsla (och för att jag behöver det) så köpte jag ett par nya jobbskor:

Birkisar i rosa är ALDRIG fel, eller hur Louise?!

Nu ska jag ut och handla lite förnödenheter (läs mjölk och tanka bilen)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Definitivt aldrig fel med rosa birkisar ;) Kramar Louise

Lena sa...

Vilka läckra pjucks!! Har aldrig sett dem rosa :) När min systerson är på det humöret (hans handikapp gör ju att han är det nästan jämt) så tittar Marita och jag på varandra och ler. Åsa var absolut förskräcklig när hon var liten, och det vet hon. Nu får hon tillbaka, men kanske lite väl mycket... Ha en skön dag och hoppas hemfriden råder snart. Kramar

Åsa sa...

Han kanske vill göra likadant. Sälja sina föräldrar på Tradera eller något.:) Det är väl lite så i de flesta familjer emellanåt.

Fast det hade inte varit så kul att läsa/höra att någon familjemedlem ville sälja mig....

Anonym sa...

Så här är det: Ibland suger det ELEFANTPUNG att vara mamma.
Men man fortsätter att vara det och man fortsätter att älska att vara mamma och man vill inte vara något annat i hela världen.

Jag har alltid tänkt att "han gör det här eller säger det här till/mot mig enbart av den anledningen att han är helt 100% trygg i förvissningen om att jag är den som älskar honom och att jag gör det villkorslöst"

Det har hjälpt mig att höja blicken en aning och den svidande känslan i hjärtat och magen har sakta med säkert klingat ut.

För övrigt var skorna SKITLÄCKRA!

Eva sa...

Jag vet inte riktigt hur jag fick till den anonyma kommentaren men det är alltså jag som har skrivit den.

Sarah sa...

Vilka fina skor ♥

De som kan erkänna att de är världens sämsta mamma, det bruka vara de som är världens bästa mamma, för bara en bra förälder kan känna så, tänk på det när det krisar till det.

BIG-MAMA sa...

Jadu de däringa ungarna...ena stunden helt underbara och andra stunden inte så underbara...
men det är så trist när de är på det humöret...
hoppas att det gått över och 7-åringen är go igen!!
COOLA tofflor

Ludmilla sa...

Du är världens bästa mamma till ditt barn!

Varm kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...