Sidor

tisdag 1 januari 2013

Hej 2013!

Så var vi här, första dagen på det nya året. Ett år fullt av möjligheter. Det blir ju trots allt så bra som vi väljer att göra det.
Jag slutade avge nyårslöften i stil med "börja banta" eller liknande för länge sedan. Mitt fokus för detta året kommer vara att ha en hälsosam och aktiv inställning till mitt dagliga liv, njuta till max och fortsätta sätta familj och nära vänner i fokus. 

Gårdagen tillbringades här hemma med goda vänner, god mat och mycket skratt och trevliga aktiviteter.
Till förrätt åt vi en utsökt soppa på jordärtskockor och tryffelolja, med sprödbakade smördegsstänger med parmesan. Ljuvligt!
Varmrätten var helstekt kalkon med mina favorittillbehör: rödkål, hericot vertes, sås gjort på skyn från kalkonen, vinbärsgelé och potatis. Mumma!
Till efterrätt blev det Budapestrulle och chokladfontän med färsk frukt. Sååå gott!
Efteråt spelade vi spel som gav upphov till mycket skratt, roliga och livliga diskussioner samt en hel del högljudda protester samt ett och annat rodnat ansikte....
Efter lite raketer, nyårsskålande samt lite mer spel avslutades kvällen och vi kom i säng vid 02:30

Idag vaknade jag kl 09:00 oväntat pigg och satte genast igång med undanplock och städning....efter en kopp kaffe alltså....
Dagen kommer tillbringas hemma med avkoppling och lite småpyssel. Vad har ni hittat på?


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...