Sidor

fredag 25 februari 2011

Jag har läst på

för att försöka förstå mer om den duktiga flickan. Hon vill visst eller önskar sig vara hängiven inom livets alla områden under större delen av livet. Och det är med briljans hon vill klara detta....här är igenkänningsfaktorn HÖG för mig. Att sträva efter perfektion, vara driftig, pålitlig, osjälvisk, noggrann, att inte säga nej och ta det för självklart att man ska räcka till....det gör ju alla andra liksom. Man vill ju ställa upp för andra och kommer själv på både andra men främst tredje plats. (Fast där har jag blivit lite bättre sen jag blev sjuk 2006).
Jag blir trött bara jag läser det jag själv skriver.....

Den duktiga flickan vill när hon får barn också bara en duktig mamma med det perfekta hemmet. Sitter och nickar för mig själv.....Fan jag behöver inte oroa mig för att brännas ut....jag är på god väg att göra det mot mig själv!

Min man påpekar ofta detta för mig, men jag erkänner att jag är dålig på att lyssna på honom.....

Jag behöver fan terapi

6 kommentarer:

Kati sa...

Japp! Där har du orsaken till varför jag givk i väggen och fick en propp i huvudet.

Passa dig.... njut av livet.

Kati

Hanna sa...

Första steget till förändring måste ju vara att se problematiken. Andra steget att se om det är nåt som behöver ändras och tredje steget att ändra det som gör att man mår dåligt. Ser man det så så är du ju i alla fall på steg 1/3 och det är ju inte dåligt. En bronsmedalj direkt <3

Döm inte dig själv för hårt!!!

Kram Hanna

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tack!

Tror faktiskt att jag har en någonstans som jag köpte när lilleman var liten men bananerna passade aldrig. Kanske ska ta fram o testa igen eller kolla in de på ICA o de är bättre!

Kram Jenny

britta sa...

Bara med att formulera problemet tror jag att du vet lösningen. Ibland måste vi få saker konkret för att förstå att vi behöver förändras. Att kunna leva med insikten att vi duger som vi är och inte för det vi gör har tagit mig många år att nå. Ibland faller jag tillbaka i gamla mönster men min strävan är att leva för mina egna behov och inte bevisa för alla andra att jag duger.

Nina sa...

Jag känner så väl igen mig i det där tyvärr. Har precis varit så tills kroppen sa ifrån och jag blev jättesjuk, sen kunde jag inte göra ett dyft. :o( Jag har oxå blivit bättre sedan dess, varit tvungen helt enkelt. Viktigt att lyssna på kroppens signaler INNAN den lägger av, DET har jag lärt mig. Men det ligger inom en och pyr och så fort man mår lite bättre så vill man köra på "som vanligt" igen...det är en konst att lära sig hur man ska hantera det. Men gör det i tid bara. Superbra att du reflekterar över detta redan nu, på så sätt har du chans att stoppa innan det är för sent. Du ÄR ju en toppentjej och duger 1000 gånger om som du är. Du har folk i din omgivning som älskar dig för den du ÄR, inte för det du gör. Ta det till dig!

Lycka till och puss och kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...