Sidor

fredag 6 februari 2009

Melodifestivalen drar igång

På lördag är det dags första deltävlingen. Röstreglerna är något mer komplicerade i år, orkar inte sätta mig in i allt vad det innebär, för det lär ju visa sig på lördag....
Här är hela startordningen!
Göteborg 7:e februari:
1. Nina Söderquist – ”Tick Tock”
2. Jonathan Fagerlund – ”Welcome To My Life”
3. Shirley Clamp – ”Med hjärtat fyllt av ljus”
4. Scotts – ”Jag tror på oss”
5. Emilia – ”You’re My World”
6. Alcazar – ”Stay The Night”
7. Caroline af Ugglas – ”Snälla, snälla”
8. Marie Serneholt – ”Disconnect Me”

Skellefteå 14:e februari:
1. Lili & Susie – ”Show Me Heaven”
2. Lasse Lindh och Bandet – ”Jag ska slåss i dina kvarter”
3. Jennifer Brown – ”Never Been Here Before”
4. H.E.A.T – ”1000 Miles”
5. Markoolio – ”Kärlekssång från mig”
6. Amy Diamond – ”It’s My Life”
7. Cookies'n Beans – ”What If”
8. Måns Zelmerlöw – ”Hope & Glory”

Leksand 21:a februari
1. Velvet – ”The Queen”
2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox – ”I Got U”
3. Molly Sandén – ”Så vill stjärnorna”
4. E.M.D. – ”Baby Goodbye”
5. Mikael Rickfors – ”Du vinner över mig!”
6. Maja Gullstrand – ”Här för mig själv”
7. Sofia – ”Alla”
8. BWO – ”You’re Not Alone”

Malmö 28:e februari
1. Agnes – ”Love Love Love”
2. Star Pilots – ”Higher”
3. Susanne Alfvengren – ”Du är älskad där du går"
4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng – ”Killing Me Tenderly”
5. Thorleifs – ”Sweet Kissin’ In The Moonlight”
6. Sarah Dawn Finer – ”Moving On”
7. Next 3 – ”Esta noche”
8. Malena Ernman – ”La voix”

De som står i kursiv stil är mina favoriter (utan att ha hört låtarna....) men mest av allt gillar jag Sarah Dawn Finer, hennes röst är bara att dö för! Nästa år hoppas jag Loulou Lamotte är med i startfältet!
Jag kommer sitta klistrad framför tv'n, ni då???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mina favoriter i morgon det är Scotts <3
Jag bara älskar dom;)

Ha en bra kväll
Kram

Lena sa...

Hm. Lovar inget, men skall försöka orka... Kram

Petra Maria sa...

Jag kommer att sitta limmad framför TV:n i alla fall. Jag älskar musiktävlingar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...