Sidor

lördag 23 juni 2012

En riktigt blöt midsommar

Rubriken syftar INTE på innehållet i glasen...utan på vädret. Jisses vad det regnade igår. Vi fick vänta till kl 18 innan vi kunde äta, som tur var höll partytältet den värsta vätan borta.
Det var ett dignande midsommarbord som dukades upp, mängder med olika sillsorter, lax både gravad och kokt. Köttbullar och prinskorvar samt lite andra uppskurna korvar. Olika sorters bröd, ägghalvor, gräddfil, gräslök och rödlök och massa ostar. Jag äter inte sill, men njöt av den kokta laxen och nypotatis samt det jag älskar mest med midsommar: gräddfil och gräslök samt rädisor. MUMS! Det och en ägghalva sen var Karlsson mätt.
Det blev kanonväder framåt kvällen så barnen badade. Primadonnan hade fullt upp med att hålla koll på värdfamiljens ute-kanin som mös inne i sitt lilla hus. Familjen kom hem strax innan halv tolv och  grabbarna i familjen sover fortfarande.
Jag gick upp kl 8 för då sög det i kaffetarmen och Primadonnan behövde ut.
Idag är det Spanien mot Frankrike i fotbolls-EM, det får man INTE missa!

2 kommentarer:

Lena sa...

Vi hade lite regn runt 14-15, men satt inne och åt. Men sen, när jag skulle åka hem vid 19, då vräkte det ner hela vägen hem. Kall och blöt var jag när jag kom hem. Och trött. Men vi hade det bra i alla fall! Kram

anna sa...

Vi hade tur med vädret här i småland. Inget regn ( förän sent på kvällen ) Bara sol annars.
Fortsatt trevlig helg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...