Sidor

måndag 4 juni 2012

Avhuggen vecka

Måndag igen och som vanligt försvinner helgen på tok för fort. Blev ingen loppis för min del i lördags, det regnade för mkt. Men en mkt trevlig kväll med nyfunna vänner värmer själen och jag är glad att jag bestämde mig för detta trots att jag just nu är inne i en period där jag helt vill vara själv.
Denna veckan är "avhuggen" eftersom det är röd dag mitt i....6/6 som numera är helgdag. För vår del ska vi på Friluftfrämjandets familjedag vilket ska bli trevligt. Brukar du fira nationaldagen?

Det känns skönt att vara tillbaka på banan med kosten, back to basic som jag skrev innan. Jag känner mig inte längre jagad i tankarna av allt jag inte får äta eller alla "bör". Magen sköter sig som den ska vilket den INTE gjorde på Dukan-dieten och det i sig är INGET kul!
Tänker inte väga mig heller, men jag känner mig mindre svullen och kläderna känns som de gjorde innan. Men först och främst har jag ro i sinnet och det är värt så mkt mer!

Nu en kopp kaffe till och sen avfärd till jobb. Ha de!

1 kommentar:

Lena sa...

Nej, jag firar inte nationaldagen. Inte mer än att jag njuter av min ledighet :)

Det är konstigt hur vi uppfattar saker olika... Jag känner mig FRI med Dukandieten just för att jag inte behöver tänka på vad jag kan och får äta eller inte. Maten på 100-listan har blivit det naturliga, sen kan man tweeka och leta lite bara för att det är kul. Inte väga, inte mäta och framförallt HELT FRI FRÅN MATÅNGEST. Jag får nypa mig i armen när jag väger mig och ser att vågen minskat, för jag märker inte att jag går på diet. Jag kommer att vara dig tacksam för resten av livet för att du tipsade om detta, och tycker det är så synd att det inte funkar för dig. Min mage klarar inte heller Dukan, men jag har hittat hur jag skall göra. Kör du ditt eget race, man skall göra det man mår bra av! Största kramen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...