Sidor

söndag 20 mars 2011

Målet med min träning/därför tränar jag

Dag 04 av Bloggutmaningen

Svaret på bloggrubriken borde vara självklar kan man tycka....men ju mer jag tänker på det ju mer osäker blir jag. Först tänkte jag att jag tränar för att det är bra för mig, men det är ju  mycket i livet som är bra för oss som vi ändå inte gör. Sen tänkte jag att jag tränar för att orka mer, vilket är ett resultat som först kommer ett bra tag efter man tränat en tid. Så sanningen är att jag tränar för att det är något som helt enkelt krävs för att jag ska nå mitt mål - min målvikt och på vägen dit hjälpa till att forma om min kropp så att jag kan känna mig nöjd.
Målet med träningen är att bli "fast i hullet" som någon uttryckte det. Jag har inget mål att klara av att lyfta si eller så många kilon, orka/kunna springa si eller så många km. Enkelt uttryckt så är mitt mål tex när jag går på Ki-box att inte spy under passet (vilket har hänt... för det är så jävla jobbigt) utan att kunna hålla samma tempo som intruktören, liksom under Indoor Walkingpassen att inte slacka efter utan hålla det tempo som sätts av ledaren. Målet är också att träna minst 2 pass/vecka. Ibland når jag målen, ibland inte. De veckor jag inte når mitt mål analyserar jag anledningen och går vidare därifrån. De senaste 2 veckorna har vi varit sjuka här hemma, därav ingen träning. Då lämnar jag det dåliga samvetet i garderoben och är istället nöjd med att jag gått mina långa rundor med hunden.

Detta kanske är fel, jag kanske ska ha ett syfte eller mål med min träning? Någon klok där ute som vet? Jag kanske borde skaffa en PT? Hmm...i stå fall vill jag ha HENNE

Vad har DU för mål/syfte med din träning?

1 kommentar:

Ulla sa...

Jag tränar inte, av princip. Det är för jobbigt....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...