Sidor

söndag 29 augusti 2010

Oj va sent det blev


Var hos våra goda grannar igår på kräftskiva och tänkte inte att det skulle bli så sent eftersom ajg faktiskt jobbar idag, men rätt vad det var så tittar jag på klockan och får en smärre chock....klockan är 02,00. NÄR HÄNDE DET?? Var tog tiden vägen? Inte för att jag var trött och jag drack bara en cider på hela kvällen (dricker av princip inte gärna när jag har jobbehelg) så jag var knappast "bra i gasen". Men det var hur trevligt som helst och när vi började spela gamla vinylplattor (mest singlar) så antar jag att tiden bara rusade iväg.

I alla fulla fall så insåg jag att jag måste börja gå hemåt eftersom jag behöver lite sömn innan jag ska gå på mitt kvällspass. Vaknade med en hejdundrande skallebank kl 08,30 och maken hävdar genast att jag är bakis. Hell no! Men jag vet varför jag har ont i bollen....har ju missat min vanliga frukost kl 05,00 o sen mellanmål runt 8,30....så kroppen skriker efter näring.
Japp, det fick bli polsk äggröra till frulle och lite java på detta o nu mår jag genast bättre. Ska snart bege mig till sjukhuset för att avverka näst sista passet på denna helgen.

Har planerat in en Ullaredsresa med väninnan M och det ska bli sååå kul! För det första behöver jag kläder nu när kylan kommit in över Skåneland och för det andra verkar sonen ha växt ur sina kläder under sommaren. Jag fattar inte det! Det är som om pågen äter jäst eller nått....alla brallor är ungefär 1dm för korta....så en snabbvisit till H&M i veckan löste den akuta krisen på den fronten o nu ska höst/vintergarderoben inhandlas för både honom och mig. Jag äger inte ens en rejäl höstjacka....eller jo, jag har hur många som helst men dessa drunknar jag fullkomligen i....så finns det någon i omnejden som vill titta på kläder till en billig peng så hojta till....I have plenty!

Röstkorten kom i fredags. Har ni bestämt hur ni ska rösta? Jag har men gjorde för skojs skull några test igår bla valkompassen på svt's hemsida. Frågorna är rätt snävt ställda enl min åsikt och jag hade önskat andra svarsalternativ, men jag hamnade i alla fall majoritetsmässigt i det block/parti jag har tänkt rösta på. En kul grej.

Nä, nu ska jag få tummarna loss....

Ciao!

Ps: iggar fortfarande mina nysningar Ds

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Visst är det härligt med en sådan fest när man har så roligt att tiden rusar. Ullared....hm skulle vilja någon gång. Har aldrig varit där. Är jag den enda i Sverige tro ?? // Eva

Annika sa...

tuff bild ! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...