Sidor

söndag 25 april 2010

Fatorexi?

Hittade en länk inne hos Bella som fångade mitt intresse.


Om överviktiga som ser sig själv som smala. Då tänker jag....I WISH!!!
"I stället för att låtsas äta mycket, som anorektiker ofta gör för att lura omgivningen, så stoppar en person med fatorexi i sig mindre när andra människor är i närheten och äter mer när ingen ser."
Då tänker jag så här....de flesta stora människor jag känner gör ju så...man vill ju inte, eller pallar inte andras blickar och paranoian över att andra kollar på just DIG och i smyg kommenterar det du äter finns mer eller mindre hos alla överviktiga. Eller?

"När jag tittade i spegeln såg jag ett attraktivt ansikte, med oklanderlig makeup och perfekt hår. Jag hade alltid välvårdade naglar, bar vackra skor och valde mina kläder noga. Men jag tittade bara i små handspeglar i stället för helkroppsspeglar och hade undvikit att väga mig under en längre tid"
Detta är också igenkännande....det skulle kunna vara jag som sa det. Hur många undviker inte att väga sig när man VET att man gått upp i vikt?! Vi som är stora är mästare på att shoppa sånt som alltid passar: skor, väskor och assessorer och vem fan hatar inte helkroppsspeglar inne i provrummen?! Innebär det att jag har fatorexi?
Att klippa bort storlekslapparna i ren förnekelse eller skam kan jag svära på att många stora människor gör. Detta är uppenbarligen också ett symtom.

Är väldigt fundersam..........

3 kommentarer:

Lena sa...

Känner igen delar, men inte det att hon såg ett attraktivt ansikte. Själv undviker jag även den minstaste spegeln, för jag gillar inte något jag ser. Men att äta mindre när andra ser på, det stämmer. Klipper bort lapparna gör jag också, men där tror jag att den främsta orsaken är att jag är väldigt känslig för lapparna, de kliar något infernaliskt. Men visst hjälper det att inte se vilken storlek det var...

Jag tror inte jag lider av detta. Jag är helt enkelt en fet person som äter fel. Punkt slut. Men det skall jag ändra på :)

Kram och ha en bra dag!

ullis sa...

Ja, det är onekligen mycket som stämmer där! Jag äter mest när jag är ensam, då kan jag verkligen frossa. Vågen har jag inte ställt mig på på evigheter heller..

Annika sa...

Ha ha så lustigt..läste denna artikel på aftonbladet och skulle kolla vem som bloggat om den och då ser jag din blogg där *ler*
Jooooo detta känner man igen..iallafall självförnekelsen!! kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...