Sidor

måndag 22 mars 2010

Stockholm here I come

När ni läser detta sitter jag på tåget till huvudstaden. Ska på en "experthearing" om psykiatrisk heldygnsvård som SKL kallat till. Tåget avgår från Centralen i Malmö kl 05,11 - hutlöst tidigt.
Hoppas våren kommit till de norra delarna av detta avlånga land för jag har ingen som helst lust med att frysa nu när väl vårjackan kunnat åka på här hemma.

Åker sen hem igen med tåget som går vid 17-tiden och beräknas kommer "him ti stan" strax efter 21. Kommer vara en lång dag, men det får gå. Har laddat upp med massa mellanmål så jag står mig. De vanliga matlådorna får jag snällt lämna hemma.

Nu är maken äntligen hemma från Istanbul där han varit med jobb på "konferens". Skönt att ha honom hemma. Han hinner bara hem om och packa om väskan för på natten mellan onsdag och torsdag åker vi ju till Egypten. Husvakterna kommer vara på plats redan på onsdagen. Skönt att veta att huset ses efter. Sonen är spänd av förväntan inför att se om det går mumier på gatorna.....vet inte var han får allt ifrån!

Nä, nu måste jag bege mig ut till min taxi.
Må gott!

2 kommentarer:

Lena sa...

Ha det så trevligt i Stockholm, tyvärr kan jag meddela att det snöade där igår... Åtminstonde om man får tro mina bloggvänner från huvudstaden. Så det är så snart som ni åker? Men hur skall jag (vi) klara oss utan dig? Hur länge blir ni borta??

Kram

annsan_s sa...

Hejsan!

Ha de så underbart trevligt i Stockholm! Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...