Sidor

tisdag 16 mars 2010

Fortkörningsböter och lite scrap

Igår när jag var på G till att sjunga med mina underbara Liljor trycktes det liiite för hårt på gasen. Var sen och skulle plocka upp en vän på vägen....o va händer? Japp....blir stoppad av polisen. Fram med körkortet och så blåsa i alkometern. Inga problem där inte...enda problemet är att polisen börjar föreläsa för mig om hastigheter och sen säger han snutigt "är du på väg till matchen eller?" (MFF spelade igår). Detta gör mig bara irriterad vilket han märker. Sen börjar han snacka en massa om att överklaga hit o dit o att åklagaren ska bedömma något. Grrr....skriv ut böterna så jag kan åka igen! Sagt o gjort, att köra 65 på en 50 väg på väg av från motorvägen kostar 2800 kr. Japp, tack för den......igen frågar han om jag vill överklara. Näää, jag körde för fort, så enkelt är det. Har ingen ursäkt, ingen förklaring mer än att jag hade bråttom.

Scrappade några skogstokiga kort igår.










Jahapp, då var det dags att åka till jobb

Ciao!

4 kommentarer:

Lena sa...

Usch, inte roligt med böter. Det finns roligare saker att lägga pengarna på :)

Helt underbara kort! Du är fantastisk i ditt scrappande. avis... Kramar

Malin sa...

Korten är lika fina som alltid! Verkligen jättefina.

Vad tråkigt med böter. Inte direkt det man vill göra för pengarna.

Kram

Annika sa...

usch trist med böter!!! gahhh!! och jobbigt för dig att du står stilla...jag blir lika frustrerad..VET att det inte är ngn fara och bara bra för kroppen men ändå blir man lite "rädd" och otålig...hoppas det kommer igång snart! kramar!

Monica sa...

fan va surt varför stog dom ddä just då!! ;o

Och du dina kort äger , dom är så fina !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...