Sidor

fredag 4 november 2011

Ingen jul utan pepparkakor och ljus


Denna söta Pepparkaksgumma är från Skogstokiga  liksom den söta tagen och pepparkakstexten. 
Bandet har jag köptpå Ica Maxi, visst är det sött?!
Alla pepparkaksälskare håller med om denna text, själv tillhör jag inte den skaran då jag inte tycker om den bruna lilla kakan. Men jag bakar dem ofta med barnen.
Här ett ljus med ett Skogstokigt stearinljus och tag (Tänd ett ljus).
Textstämpeln har jag köpt på Tradera och vet inte riktigt var den kommer från. Någon som vet?
Den söta tagen hålls på plats med ett sött sidenband inköpt på Stämpelfabriken.
O så lite glitter....såklart!!!
Flera frågar hur man gör. Jag gjorde för länge sen ett försök till att beskriva detta, ni kan läsa inlägget HÄR
Idag använder jag inte silkespapper utan näsdukar eller servetter. Färgläggningen med promarkers är inte så lätt då servetten suger upp mkt av färgen och det blir svårare med skuggor och nyanseringar. Men med övning och att vara lätt på handen så går det :)

2 kommentarer:

L8 sa...

Såååå impad - hur många ljus har du egentligen gjort?!?! Gillar även de små dekosen i ilägget under som en extra pimpning av ljusen :)
Ha en riktigt pysslig helg!!! Själv är jag snart på väg hemåt... ska försöka ta med mig lite sol hem :)
Kramisar
L8
PS Du får verkligen till det med färgläggningen.

Lotta sa...

Snacka om att du har hunnit komma igång med ljustillverkningen...
Hur fina ljus som hellst!
I mitt huvud har jag också tillverkat en del ljus ;), kanske dax att ta tag i det live också!
Kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...