Sidor

söndag 2 oktober 2011

En rosa oktober





Då var vi där igen....oktober månad, den rosa  månaden. Rosa för att uppmärksamma Rosa Bandet och bröstcancern. Rosa överallt.
Jag har under de senaste 5 åren haft egna webbinsamlingar till Rosa Bandet, i år väljer jag att inte ha det utan vill istället uppmuntra er att stödja Rosa Bandet på ert eget sätt. Hur, hur ofta och med hur mkt spelar ingen roll.
Oktober månad innebär att man ständigt blir påmind om det som varit, även om man i sin egen vardag kommit steget längre och faktiskt inte tänker så mkt på sitt eget trauma lika ofta som innan. Den jävla sjukdomen finns nu överallt, i tv, på radion, i affärerna, på reklamaffischer.....det är jobbigt. Man kommer liksom inte undan. Men det gör man ju å andra sidan inte när man är sjuk heller. 



3 kommentarer:

Kati sa...

Dagens inköp blev rosabandet keso.

Kati

Christer sa...

Jag kommer att delta i diverse träningsaktiviteter som skänker till insamlingen.

Jag samlar även in donationer för min insamling.

Unknown sa...

Ingen kan ju göra allt. Även om du nästan gör det hela tiden! Se till att påminna folk räcker bra långt. Din hälsa finns alltid i mina böner. Kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...