Sidor

lördag 7 maj 2011

Aj aj aj

Benen känns hur bra som helst, flåset var det absolut inga problem med....men aj aj aj va ont det gjorde i rumpan när jag skulle sätta mig på sadeln på turen hem. Jag ville nästan gråta....fy satan! Men 17,2 km är avverkade och uppförsbacken jag har halva vägen till jobbet är ren pest och piiina, men på hemvägen är den härlig, för då blir det ju nerförsåkning.
Hur lång tid tog det då? 20 minuter! Dvs 10 minuter snabbare än sist....vilket motsvarar 1 minut/5 kg jag gått ner (mer eller mindre i alla fall). Inte illa va?!
Nu ska jag försöka göra om samma bedrift idag också, men funderar skarpt på att lägga en sådan här på sadeln....

4 kommentarer:

Lena sa...

Fattar precis hur ont du har i rumpan, det är helvetiskt första gångerna. Tyvärr lär det inte kännas bättre idag... Ha det bra på jobbet!! Kram

nettan sa...

köp dig ett sagelskydd med gelé. den bästa upfinningen som finns ..
kämpa på .. kram

Kati sa...

Japp...värk i muskelus gluteus maximus...som ett brev på posten.

Men du är underbart duktig, driven och målmedveten... ett föredöme.

Kati

Åsa sa...

Du cyklar ju snabbt också. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...