Sidor

söndag 1 maj 2011

1:a Maj välkommen!

Nu är vi äntligen inne i Maj månad, denna vårens månad som kommer strax innan sommaren. Härligt! Som jag har längtat.

Igår firade vi Valborg här hemma med grillning, kubb-spel och valborgsmässobål. Middagen bestod av 3 (4) sorters korv (tzatziki, mexicana och choritzo - kalkonkorv till barnen), hemmagjord fransk potatissallad med hericot vertes, capris och purjolök, grillade majskolvar, en stor sallad och massa goda såser.

Ett tips är att när man bjuder på flera olika sorters korv, dela dem på mitten - alla vill inte ha 2 tjocka korvar men ändå smaka mer än en sort. På så sätt kan man ta 2 botar (1 korv) och få smaka lite mer av det goda :)

Efterrätten glömde jag fotta, men det var rabarber och jordgubbspaj (rabarber från trädgården, årets första skörd) med vaniljglass.

Valborgsmässoelden inleddes med sång som tyvärr inte hördes alls eftersom kören var placerad helt fel. Synd, för det är en del av feelingen liksom.




Mysigt var det i alla fall och barnen var nöjda.
När vi kom hem blev det sällskapsspel i några timmar och rätt var det va så var klockan mkt mer än jag hade anat. Men summa summarum ser vi glatt tillbaka på gårdagen.
Sonen vaknade på tok för tidigt imorse och är pigg som en mört idag trots det sena sänggåendet. Gäääsp, det är bara att pallra sig upp.
Maken tillbringar dagen i Köpenhamn med några fotkompisar och kommer inte hem förrän sent i eftermiddag/kväll. Jag och sonen ska "chilla" som han säger innan simträningen och därefter "relaxa" ute i trädgården. Ni vet så där "soft"......herre jisses, pratade vi också så i den åldern? Det har jag INGET minne av att vi gjorde!
Hur var Er Valborg?

3 kommentarer:

Lena sa...

Min Valborg var lugn, som du just har läst i min blogg. Någon Valborgseld blev det inte, har faktiskt aldrig sett någon... Idag blir det lite ärenden igen, sen altanen förhoppningsvis. Kram

Kati sa...

Min Valborg var lugn, utvilande och stillsam.

Sköna maj välkommen! ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪*

Kati

Scrapmoster sa...

Min valborg har varit lite hektisk, lite lugn och solig. Det där sistnämnda - soligt- räcker för att göra mig på gott humör.

KRamen i

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...