Sidor

lördag 27 december 2008

Det är shakemetoden som gäller

Gå ner snabbt men ändå med säkrat kalori och näringsintag, det är det som gäller. Shaker eller soppor en begränsad tid och massor av vatten. Det är det xtravaganza går ut på. Lägg inte ner onödig tid på att gå ner i vikt, lägg ner den på att lära dig hålla vikten. Det är där de andra metoderna (typ viktväktarna) inte funkat. Lika många som går ner går sedan upp igen...
När du sen börjar äta är det GI-mat som är metoden som håller i längden, för helt ärligt....hur många har endast Viktväktat 1 gång??? Inte jag i alla fall....

Nu kör jag ju inte helfart (bara shake) efter rekommendation av min läkare, pga behandling. Men så snart han ger tummen upp ska jag. En väninna till mig gick ner 30 kg på 3½ månad och har fortsatt gå ner nu när hon äter halvfart. Ett flertal bloggare är bevis på detsamma!

För övrigt är jag numera helt övertygad om att GI är metiden som gäller, livet ut. I alla fall för mig som är känslig för kolhydrater, då de stimulerar mitt sötsug. Nu när jag inte äter bröd, pasta, ris, potatis eller liknande så mår jag mkt bättre. Det enda problemet jag fajtas med är att få i mig allt vatten.....jobbigt. Men det har blivit bättre sen maken köpte en Soda Stream.

Körslaget igår....var rätt okej, brukar ju bli bättre för varje program. Igår var Robert Wells kör helt klart min favorit. Vilken är din???

Nu ska jag göra mig klar för julbowlingen med pågarna!

3 kommentarer:

Lena sa...

GI har jag aldrig följt, fast när jag tänker efter så har jag ju följt det nu när jag gått på helfart. Funkar bra för mig och jag måste säga att jag har aldrig fått i mig så mycket grönsaker som nu. Det går faktiskt bra att leva utan bröd, pasta, ris eller potatis. Någon potatistyp är jag inte, ris är gott men jag äter det sällan, bröd har det tidigare bara blivit på helgerna, men pasta, det är det jag får "försaka". Fast jag måste erkänna att jag faktiskt ätit pasta idag... Men jag NJÖT!!!

Anonym sa...

Mmm med soda streamen får man lättare i sig vatten faktiskt.. Loka citron är guld värt för mig på nått sett blir man mättare..

kram på dig från rockerbruden :)

Anonym sa...

Jag har!
*viftar med handen*
Viktväktat endast en gång alltså.
Jag gick ner 15 kilo våren 2001 och höll vikten med mitt nya sätt att tänka mat tills jag blev gravid hösten 2007.

Men bara för att det passade mig så passar det ju inte alla.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...