Sidor

måndag 1 oktober 2012

Välkommen du rosa oktober

1:e oktober idag. Oktober är som vanligt rosa i Sverige....rosa som i Rosa Bandet.
Förra året var första året jag valde att inte starta en webbinsamling för Rosa Bandet. Detta i ett sätt att försöka gå vidare för min egen del och själv fokusera framåt. Jag stödjer fortfarande Rosa Bandet med egen donation och genom att köpa ett band till alla i min familj. Jag tycker det är viktigt. Livsviktigt.
Men lika viktigt som det är, är det jobbigt. Otroligt jobbigt att ständigt bli påmind. Påmind om det som varit och som en gång åter kan bli. För INGEN går säker för den här JÄVLA SJUKDOMEN. Ingen!

Så för faaaan tjejer, kvinnor, töser eller vad ni föredrar att bli kallade. KOLLA ERA BRÖST! Det gäller er män också för den delen, för män är inte undantagna diagnosen, även om det är lätt att tro det med tanke på att mest fokus ligger på kvinnorna i den här frågan. Kolla min blogg, där ligger massor med länkar om hur du gör om du är osäker.

Nu ska jag ut med Primadonnan på morgontur och rensa skallen.....alltid bra innan man möter dagen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...