Sidor

onsdag 5 december 2007

Det var första gången!

Nu är det gjort...min pepparkakshus-oskuld är tagen....nu tillhör jag skaran pepparkakshus-byggare!
Jag gjorde det svårt för mig med, nu i efterhand fick jag reda på det finns färdiga byggsatser att köpa, även formar....men inte skulle denna här göra så. Nej nej...här kör vi "old school" och skär ut allt med ritning som mall. Men jag lovar, det var första och sista gången jag gjorde det svårt för mig! Fönsterrutorna är gjorda av gelantinblad som jag klippte sönder och satte upp med dubbelhäftande tejp.

Hade stora problem att få väggarna att fästa...inte undra på det! Jag försökte klistra med kristyr... men tack vare mer begåvade personer (tack Emma o Maria!) så blev jag upplyst om att det var smält socker man skulle göra det med ELLER Karlssons klister.....jag valde det sistnämnda och vipps!

Så nu e det klart!





2 kommentarer:

Tess sa...

Så vackert så

Soulsister sa...

ditt e minst lia grannt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...