Sidor

söndag 16 september 2012

En mobil fotoutamning: 250 bilder på 250 dagar

Jag har sett det lite här och där, fotoutmaningar där man ska ta bilder efter tema, efter ord som fritt får tolkas eller x antal bilder/dag eller tom 1 bild i timmen.

Nu har jag komponerat ihop en egen sådan, 250 bilder på 250 dagar, en bild/dag enligt ordet/temat i min lista. Ordet får fritt tolkas av dig. Skillnaden här är att du får endast ta bilden med din mobilkamera. Vill du sedan redigera den via tex Instagram, Camera + eller liknande är upp till dig. Collage är endast tillåtet där där jag angett det. Det är DU som skall ta bilden.

Utmaningen börjar den 24/9 och pågår till den 31 Maj nästa år, således 250 dagar och heter "Med Mobilen fram till Maj"

Vill du hänga på utmaningen? I så fall lämnar du en kommentar här med länken till din blogg, ditt alias på Instagram, FB eller annan plats där jag kan följa dina bilder.

Lista med dagens ord/tema kommer lite senare i vecka och jag kommer lägga upp orden/dagens tema för 1 vecka i taget - varje lördag så du hinner förbereda dig. 

Bland dem som fullföljt utmaningen kommer jag utse en vinnare till ett än så länge hemligt pris. Liksom kommer det finnas pris för bästa och mest kreativa bild.

Regler: 
  • Bilderna får endast tas med mobilkameran, men får redigeras i tex Instagram, Camera + eller liknande program, dock ej collage om jag ej specifikt anger det för en bild/tema.
  • Tar du bilder av personer måste du ha deras tillstånd att lägga upp bilden i din blogg/FB eller liknande. 
  • Sedvanligt nätetik gäller
  • Du skall namnge varje bild, tex om dagens ord/tema är väntan, kan bilden tex heta "i väntan på....."
  • Du ska länka till min blogg oavsett du bloggar, publicerar på FB eller gör utmaningen via Instagram. Taggar du via Instagram gör du det med orden #Soulsister76, #medmobilenframtillmaj och #mobilfotoutmaning.
  • Det är DU som skall hålla i mobilen och fotta, dvs du kan inte be någon annan ta ett foto av dig.
Är du PÅ? Sista anmälningsdagen är söndagen den 22/9 via detta inlägget. Endast de som är anmälda tills dess kommer räknas som deltagare med möjlighet att vinna priserna.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på!! Alias på instagram är Aleksmartinsson puss från systeryster

Helén sa...

Tjoho, jag är på!:)
Mitt nick på Instagram är Tjolanta. En fråga bara; ska man länka till din blogg varje dag och bild då, eller räcker det med lite då och då?

Anonym sa...

Jag är också på :)
vilken rolig utmaning.. instagram cee1970

Kram Cee

Unknown sa...

Jag e me..
Instagram: Kiqis
Blogg: babaymama-2009.blogspot.com

Kram

Sockergrynet sa...

Jag har väldigt svårt att motstå fotoutmaningar... sockergrynet heter jag på Instagram och jag prövar gärna att vara med! :)

Chris_P sa...

Amen jo jag är på!!!

Susann sa...

Kan väl testa!
Instagram alias sussi75

Anna sa...

Ja, det här låter kul! Jag är på!
Instagram alias är scranna
kram Anna

Cicci sa...

Absolut :-) låter kul
Instagram : ciccikr

Anonym sa...

Jag är gärna med, jag heter "tennisnea" på instagram! :D

Malin sa...

I´m ON.. maliin99.. men det visste du ju!!!
Får vi se om jag lyckas komma ihåg det varje dag..utmaning bara det ;)

Anonym sa...

Jag är också med... Mina bilder kan du se på Facebook! Kram Terés

Habibty sa...

Jag hänger på! jag heter habibtynina på instagram

Tvillingmamma Lotta sa...

Okej då !
Tror jag heter LottaRos på Instagram! Eller LottaRos73... Haha, jaja, du följer mig väl redan där?!

Anonym sa...

jaha... med förhoppning att jag gör rätt.. eller så får du rätta mig så jag lär mig!! Men jag är med!!! :-) Instagram: MOLLANEVA

Anonym sa...

Tyrlaforever på Instagram

Anonym sa...

Elinpetronellakarlsson på Instagram.

Nina sa...

Å va kul, såg det alldeles för sent tyvärr.

Kram kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...