Sidor

torsdag 5 november 2009

Ser du mamma....

...."du behövde inte oroa dig" säger sonen coolt och lugnt efter att han fått sin vaccination på skolan idag. Näää, det behövde jag verkligen inte.
Jag inser ju att mitt yrke och snack smittat av sig på sonen som lugnt knallade in till sjuksköterskorna som satt redo att vaccinera alla skolbarnen. Han satte sig på sin stol och sa "hej, jag heter Alexander" drog upp tröjan och visade sjuksköterskan precis var hon skulle sticka honom. Hon sa "jasså du vet var man ska få sticket"? "Japp" sa han, "du vet min mamma hon kan sånt". När han fått injektionen sa han utan att röja en min och innan sjuksköterskan hann säga någon "jag vet att jag kan få muskelvärk i armen" tog en tatuering och godisbit som låg redo och sprang ut för att äta lunch. Kvar stod jag och log. Sjuksköterskan skrattade och tittade på mig, jag ryckte på axlarna. Hon sa "han verkar veta vad han pratar om".
Jaaa....tur att han lyssnar på mig någon gång i alla fall ;)

7 kommentarer:

Lena sa...

Mamma var stolt, förmodar jag? Och med all rätt. Går iväg i eftermiddag själv även om jag nu på avvägar fått reda på att vc säger bmi 40... Chansar. Kramar

Lena sa...

Vilken cooling till son du har!!! hahaha....
Kram Lena

Anonym sa...

Hi hi hi, det är väl klart att sonen vet vad han snackar om - preicis som sin mamma! *ler* Barn är härliga, och historier finns det gott om. Många kramar P

annsan_s sa...

Härlig son du har! *Fniss*

Kramiz

annsan_s sa...

De kan man säga du...Skicka han med ilfart :)

Tack desamma

Kram

annsan_s sa...

Godmorgon! Ha en bra helg trots att du jobbar.

Kram

Mamma Russin sa...

haha, vilken underbar pöjk du verkar ha.. :)

kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...