Sidor

tisdag 28 juli 2009

Ölands läckerheter

Vi har varit här i 3 dagar, idag är dag nr 4 men den har precis börjat. Vi har redan tagit 314 bilder :)
Både jag och maken älskar att fotta, hellre ett foto för mkt än tvärt om. Igår bar det av mot södra Öland, vi bor på Norra, i Källahamn för att vara exakt. Först till Borgholms slott eftersom sonen älskar slott som riddare bott i ;) Han fick ett uppdrag av personalen i Slottsbutiken att gå på ordjakt. Vilken lycka (o bra idé för rastlösa pågar!!!) så han följde en karta och sprang och letade bokstäver.



Tanken var att han skulle gå i riddarskola, men denna hölls endast ons-fre så vi får väl åka dit igen i slutet på veckan.....

Sen bar det av till nästa borg (och sista) Eketorps borg som sonen bara älskade!






Det fanns hela rustningar att prova men de var så tunga att det fick stanna vid hjälm o klubba

Sen bar det av till södra udden Ottenby och Långe Jan


Vackert till tusen, underbar utsikt. En massa fåglar o gott om fågelskådare.
Efter en lång dag i solen avslutade vi utflykten med att äte ute inne i Borgholm. God mat på uteservering. Sonen rensade tallriken och höll på att somna i bilen på vägen hem. Både han och Alice är helt slut efter en dag. Haha, de har väl sällan varit så välrastade ;)

Idag bär det av till Ölands djurpark där de tar hutlösa 300kr/pers (för alla över en meter). Sonen som älskar att bada ser mest fram mot badlandskapet Pirate Island och lär tillbringa större delen av dagen där. Alice ska ev få vara på hunddagiset som finns på djurparken, ska kolla in det först annars går hon med oss. Hon har fullt upp med att hålla ihop flocken vilket inte är lätt med en 6½ åring som springer än hit o än dit. Men hon sover gott om nätterna ;)
Dags att fixa matsäck!

kram från mig

Ps: har svårt att kommentera i era bloggar just nu, nätet här ute i ingentans funkar bara ibland så vi prioriterar att kolla mail o uppdatera bloggarna. Hoppas ni har överseende med det! Ds

6 kommentarer:

Lena sa...

Vilka härliga bilder! Förstår att Alex gillade alla borgar! Hoppas ni får det bra på djurparken idag!! Tack för kramar och SMS. Kram

S sa...

Å vad härligt ni verkar ha det!
Hoppas idag blir bra också!

Nettan sa...

Du vet att min mammas farfar har varit fyrmästare på Långe Jan va? Tänkte bara att det kan väl inte ha undgått någon, haha. Hoppas ni har det mys, men det verkar ni ha

Anonym sa...

nu har jag litenniniz även startat upp en konstblogg där jag kommer publicera mina bilder. Lägg även till denna med bloglovin så missar du ingen bild=)

Cornelia sa...

Såklart! Mysiga bilder. Älskar Öland. Ta hand om er och ha det alldeles alldeles underbart!

Anonym sa...

Jag vill också ha semester.. och sonen vill säkert springa runt i ett gammalt slott..

Men snart så.. då bär det iväg.. per buss... till Tossa de Mar... och där finns det en borg.. och jag kan se sonen framför mig.. när han far runt där...

Ha en fortsatt trevlig semester...

Kram Pys

Ps. Min pappa heter Jan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...