Sidor

söndag 21 oktober 2007

Vad gör dig glad?

Vad blir du glad av? Vad får dig att skratta?
Vad får dig att känna den där underbara känslan av välbefinnande som sprider sig i hela kroppen?

Detta mår jag bra av eller får mig att bli glad:

  • Min sons skratt

  • Min makes underbara ögon

  • När sonen kommer hem från dagis med en teckning man ska gissa motivet på

  • Att få vykort

  • När onkologen säger att alla proverna är bra
  • Att hitta ett kap på rean

  • Sovmorgon

  • Att le inombords när man tänker på gamla minnen

  • När någon ger mig en komplimang

  • Att ha huset för sig själv och få spela Aretha Franklin på högsta volym och bara gå runt och digga

  • Att se en blond blåögd liten parvel (sonen då alltså) komma springandes mot mig med utsträckta armar när jag hämtar på dagis.

  • När en patient och/eller anhöriga säger man gjort ett bra jobb.

  • När min make överaskar mig med en gullig present

Vad blir du glad av?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Himlars vad tråkigt att du flyttar.
=(
Men du ska göra det som känns allra bäst för dig så klart.
Jag hoppas att du kommer att trivas här och att du får din blogglust tillbaka igen.

Du är nogsamt inlagd i min RSS läsare så att jag lätt ska kunna fortsätta hålla kollen på dig.
;)

KRAM

Anonym sa...

woow..rosa *tar på solglasögon*

hmm..tala om sedan vad du tycker om denna blogg. Jag försöker hitta någon som passar mig som en handske.

:-)
(addar din länk)

Jag Hellen sa...

Välkommen!
Jo, Aftonbladets dubbelmoral kan man bli galen på.
Blogger är bra tycker jag. Hoppas att du kommer att trivas.
Kram alexandra

Niki Loong sa...

När mina barnbarn säger att dom älskar mig
När mina barn törs anförtro mig sina innersta tankar
När mina pengar räcker till mina räkningar
När någon blir glad för att jag finns
När min man är snäll en hel dag (det är jämrans jobbigt att leva med en kolerisk diabetiker vars blodsocker taggar upp och ner som en berg-och-dalbana)

Soulsister sa...

HelenaQ: rosa för det är ju oktober....rosa månad...rosa bandet!

Eva: ja försvinner ju inte...byter bara plejs :)

Niki: härligt!

Alexandra: trivs redan, tack!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...