Sidor

torsdag 2 oktober 2014

Relativitetsteoritårta.....

.....sug på det ordet.....
Sonen fyller år på julafton, jag frågade i förbi farten redan nu vad han vill ha för tårta i år (för jag skulle beställa lite från USA - många familjemedlemmar fyller år nu och fram till februari). Jag förväntade mig något i stil med förra årets Lego tårta....ev något med militär/kamouflage.....
Hans svar gjorde mig dock mållös....(vilket inte händer så ofta)!
"Jag vill ha en relativitetsteoritårta med Einstein på toppen"....... JODÅSÅATTE.......jag frågade om det räckte med att det stod E=mc2 på, men NIX Einstein själv måste ju vara med....o helst ville han ha periodiska systemet på sidorna.......
Jag borde ta tjänstledigt från jobb redan nu och gå kurser eller nått....eller bara börja öva?
Eller ska jag kanske bara vara glad att han inte ville ha en Stephen Hawkings-tårta?

Bara att googla idéer...... suck.....


PS: förra årets Legotårta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...