Sidor

söndag 15 april 2012

En regnig söndag

Vaknar lagom mör i kroppen efter gårdagens röjande. Vardagsmotion (eller helgmotion) skall INTE underskattas!  Idag hade jag tänkt bege mig ut på milen....dvs PW på en mil, men just nu känns det INTE så lockande då det pisseregnar. O visst finns det inte dåliga väder bara dåliga kläder....men den mentala kampen att faktiskt bege sig ut i första taget blir tuffare, om vädret är grått, kallt och dessutom regnigt. Eller är det bara jag som känner så?
Är man dessutom själv har man ingen som drar i en....
Är ni många som tränar själv? Jag har gjort ett antal tappra försök med att ha en träningskompis, men det håller sällan i längden. Det är massa saker som kommer mellan; arbetstider, barnens fritidsaktiviteter, make/makas aktiviteter krockar med när den andra parten kan osv. För min del har det slutat med att jag då måste träna själv, annars kommer jag aldrig iväg. Det gäller både gym och PW/löpning. Det går det med, med bra musik i lurarna...men visst är det roligare att träna tillsammans med någon annan. Framför allt sådana här dagar när vädret hellre lockar till att sitta hemma, med en bra bok och en god kopp kaffe.
Nu vet jag att någon tänker...."ja men varför stannar du inte hemma och unnar dig det då"? Jo, det ska jag tala om för dig, för att jag BEHÖVER bli av med mina sista jävla kilon! OCH jag behöver motionera (det behöver alla) och för att jag mår så himla mycket bättre efteråt och DÅ kan jag unna mig soffläge med bok och kaffe.
Vi är alla olika, glöm inte att jag utgår från vad JAG tycker är rätt, vad som känns bäst för MIG. Du behöver absolut inte hålla med mig. Tänk bara på, att ska du kommentera här, gör det med respekt och vänlighet och gärna med namn eller länk dit jag kan svara på din kommentar. Tack!

Åter igen till träningen....
Jag har testat de flesta passen på Friskis, nu har det tillkommit en del nya pass som jag är sugen på, men så har vi det där....att gå o träna själv. Det är inte alltid så kul att gå till pass själv....jag gör det...men det är inte kul.....
Passen jag är nyfiken på är kettlebells och flex. Sedan innan är mina favoriter där IW (indoor walking), Ki-Box, Afro dans samt dans fuego.
Vad gillar du att träna för något?
Dags för andra kaffekoppen och sen på allvar sätta igång med dagen! Hasta la vista

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Katarina!
Längesedan jag kommenterade men jag läser ALLTID din blogg. Hade jag bott i Mö hade du haft en trogen träningskompis. Jag har samma problem och det är sååå enkelt att bara strunta i de goda ambitionerna när man inte har någon som pushar på. När jag gick på gym (ensam) provade jag kettlebell och det är banne mig det roligaste jag gjort. Blev en trogen deltagare på dessa passen - testa det!
Jag är nyfiken på hur det går med dina jäkla kilon ;) för jag har precis avslutat min andra vecka med Dukan. Det som är jobbigt här är att man måste gå 30 min/dag. Trögt att göra det men shit vad bra jag mår när jag är ute och går. Så det där med motion behöver vi alla, precis som du skrev.

Du äger, glöm inte det!

Kram Maggan

Charlotta Holmgren Németh sa...

Hej Katta! Ibland gör jag så att jag drar på träningskläderna trots att jag inte egentligen orkar och så ger jag mig ut och ser vad det blir. Ibland är jag bara ute o förflyttar mig :) och då går jag eller joggar eller PW i en salig blandning, och då får det också vara bra. Det är inte alltid man får fart på kroppen och då får man vara glad för traskandet. Eller min pappa brukar säga att det räcker att höja pulsen lite grann. Det gör också nytta. Stora soliga kramar från Lotta

Charlotta Holmgren Németh sa...

Hej Katta! Ibland gör jag så att jag drar på träningskläderna trots att jag inte egentligen orkar och så ger jag mig ut och ser vad det blir. Ibland är jag bara ute o förflyttar mig :) och då går jag eller joggar eller PW i en salig blandning, och då får det också vara bra. Det är inte alltid man får fart på kroppen och då får man vara glad för traskandet. Eller min pappa brukar säga att det räcker att höja pulsen lite grann. Det gör också nytta. Stora soliga kramar från Lotta

Lena sa...

Som du vet så debatterar jag en del med mig själv innan jag åker till gymmet, speciellt på fredagseftermiddagarna. Tränar alltid ensam. Någon gång ibland så ser jag kollegorna med son bland maskinerna, men vi åker inte dit tillsammans. Hade gärna haft någon att träna med, speciellt på vintern när jag inte har det så lätt med att ta mig till gymmet. Jag undrar också hur det går för dig med Dukan... Kram

anna sa...

Jag har alltid önskat mig ha någon träna ihop med men gör det mesta själv pgaatt jag inte har så många kontakter .....än....
Men skönt samtidigt vara själv för det ska pusslas så med familj/barn osv. Men att ha ågon som peppar på lite hadeinte varit fel ;) Visst har min kära make, icke att glömma:)

Kramar

EvasSvammel sa...

Hur går det med dieten som du testar och dina sista pluskilon?

Vad det gäller min träning så vet du ju att jag springer så fort jag kan.
Var ledare i gympaklubben i Rättvik och hade pass till V30 när jag väntade Joe men nu passar det liksom inte att lämna hemmet för att gå på träningspass.
Löpning direkt hemifrån passar däremot mig perfekt just nu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...