Sidor

måndag 26 december 2011

Jul jul strålande jul

Oj vad de här dagarna har gått fort....redan Annandagen.
Julafton avlöpte väl här hemma, med traditionellt firande massor av glädje, mycket skratt och lyckliga barn som packade upp sina klappar.
Tänk så underbart att de dessa förväntansfulla ögon spricka upp i total lycka. Finns knappast något bättre.
Sonen blev firad som det födelsedagsbarn han var och är numera en stolt 9-åring. Familj och vänner sjöng för honom i telefon under morgonen och ni kan tro han strålade.
Maten smakade utmärkt och det är tur det blir rester över så även jag får smaka lite av allt de andra dagarna eftersom jag knappast fick den  möjligheten på självaste julafton.
Tomten kom även till mig, vilket jag inte väntat mig eftersom vi här hemma endast fokuserar på barnen. Men jag fick en trisslott (tyvärr utan vinst), ett kropp & själ paket av min man och son(som man löser in där man bor och väljer utav ett antal behandlingar för given summa) samt pengar till nya kläder (eftersom garderoben fortsätter att växa sig för stor).
Igår var vi hemma hos sonens äldsta kusin som bjöd på jullunch. Supermysigt! Det blev ytterligare julklappsutdelning och lite sällskapsspel. Kvällen tillbringades hemma i soffan med bra film. Idag har vi lovat sonen gå på mellandagsrean så han får handla för sina sparpengar och julklappspengar. Jag avskyr själv rean...men va gör man inte för husfridens skull.

Hoppas er jul varit lite härlig, glad och rofylld som min. Önskar er alla en god fortsättning

6 kommentarer:

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Det låter som ni haft en härlig jul! Det har vi också! Jag ska också på mellandagsrean, trots att jag inte brukar, men jag fick ett par presentkort i födelsedagspresent som jag vill spendera! :-) Hoppas ni får fortsatt sköna dagar och en riktigt god fortsättning till er alla! Kram! ♥

Maribella sa...

Så härligt det låter som du haft!
God fortsättning!
Kram

Lena sa...

God fortsättning på julen! Den verkar ha varit perfekt för er. Härligt! KRam

Chrissan sa...

God fortsättning.:)

Evas Pyssel sa...

Så mysigt ni haft och vad fin du är på kortet. Kram Eva

Mon sa...

vilken fin jul ni haft!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...