Sidor

onsdag 15 december 2010

Boktips award


Denna fina award fick jag av Sandra, eller GI-mammans vardag som hennes blogg heter. I awarden ingår:
I priset ingår:
1. Tacka den du fick Awarden från.
2.Kopiera Awarden till din blogg.
3.Berätta vilka tre författare som hör till dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4.Skicka Awarden vidare till fem mottagare du tycker förtjänar den.
Jag läser/lyssnar väldigt mkt på böcker, ffa deckare/kriminalromaner.
1. Agatha Christie - deckardrottningen of all times! Har alla hennes böcker som är utgivna på svenska, en del på engelska och några på polska. Kan läsa dem om och om igen. Har ingen favoritbok av henne, gillar alla på olika sätt. Däremot föredrar jag Miss Marple framför Hercule Poirot, även om jag diggar hans överlägsna arrogans.
2. Nora Roberts/JD Robb - gillar ffa hennes böcker om Eve Dallas som utspelas i mitten av 2000-talet i New York, alltså framtidsdeckare utan att vara för mkt Si-Fi. Tycker även om hennes trilogier och mer romantiska historier. Men deckarfantast som jag är går jag mer åt böckerna i den genren. 
3. På 3: e plats kommer många författare som jag inte kan dela på för jag gillar dem allihopa men på olika sätt: 
Marie Jungstedt - skriver deckare som utspelas på Gotland. Anders Knutas och Johan Berg är huvudpersoner. Gillas massor!
Camilla Läckberg - skriver deckare som utspelas i den svenska skärgården på västkusten, i Fjällbacka för att vara mer exakt.
Anna Jansson - skriver deckare om Maria Wern som utspelas på Gotland. Har kommit ut som tv-serie vilken jag inte gillade. Jag håller mig till böckerna som jag har svårt att lägga ner när man väl börjat på dem.
PJ Tracy - är ett författarpar bestående av mor och dotter som skrivit om bla Monkeewrench-gänget som är data-nördar/geni som använder sina talanger till att hjälpa polisen/FBI med att gripa seriemördare. Skitbra böcker!!!
Peter Robinson - skriver böckerna om kommissarie Alan Banks som jobbar i Yorkshire i England. Klassisk engelsk deckare i min smak.
Stieg Larsson - Millenniumtrilogin. Do I have to say more?
Som ni märker har jag inte skrivit ut några bok-titlar, detta eftersom jag gillar så många olika böcker. Allt beror på humör och situation.
Nu skickas awarden vidare till:
1. Lena - älskar böcker lika mkt som jag.
2. Fatou - Tonårsmorsan som titt som tätt lägger ut lite boktips i sin blogg
3. Eva - som jag vet också läser mkt
4. Chrissan - hon gör allt!
5. Ninja Ister - alla Ninjor läser väl?

Nu ska jag återgå till min sjuksäng.

4 kommentarer:

Chris_P sa...

Många bra författare!!

Krya på dig!

Ninja Ister sa...

Tack Soulis, nu har jag skrivit mitt inlägg!
http://blogg.aftonbladet.se/ister/2010/12/ister-bocker-bocker-och-awards

L8 sa...

Krya på dig. Dags att bli frisk nu tycker jag.
Kramisar
L8

Helene sa...

Jag älskar oxå böcker !!
Har beställt 2 nya nu = ))
Kram Helene.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...