Sidor

tisdag 5 december 2006

Det var första gången!




Nu är det gjort! Min pepparkakshus-oskuld är taget :)
Jag gav mig på fenomenet att göra ett pepparkakshus från scratch, finns visst färdiga satser att köpa, även formar....men nänä, denna tösen skulle köra det "old style"....och skära ut för hand med endast en ritad mall till hjälp. Kan ju säga att detta INTE kommer upprepas igen....

Anyway....är rät nöjd med resultatet. Sonen och jag har dekorerat, han har valt färgerna - rosa, brunt och vitt. Som fönsterrutor klippte jag sönder gelantinblad och satte fast med dubbelhäftande tejp :)

Det tog ett tag att få samman alla husdelar eftersom jag med min okunnighet trodde att man skulle limma med kristyren, vilket liksom aldrig ville fästa! Till slut informerade mer begåvade människor (tack Emma och Maria!) mig att det är smält socker ELLER Karlssons klister som gäller...jag valde det sistnämnda :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...